محمد صابری توكلی

مشاور و مدرس کسب و كار Business Consultant

راه اندازی کسب و كار Business Launching

توسعه کسب و كار Business Development

تدوین کمپین تبلیغاتی Advertising Campaign

عارضه يابی کسب و كار Business Troubleshooting

0

سبد خرید شما خالی است.

محمد صابری توكلی

مشاور و مدرس کسب و كار Business Consultant

راه اندازی کسب و كار Business Launching

توسعه کسب و كار Business Development

تدوین کمپین تبلیغاتی Advertising Campaign

عارضه يابی کسب و كار Business Troubleshooting

نوشته های بلاگ

انتظارات مشتری

آبان 25, 1397 روش های فروش

بر مبنای تحقیقاتی که در کشور آمریکا انجام شده است و طی آن توقعات و انتظارات مشتریان ( Customer Expectations ) از آنها پرسیده شده است موارد زیر را به عنوان بزرگترین انتظاراتشان به ترتیب بیان کرده اند :

  • تمرکز بر مشتری  Customer focused
  • دانش کافی  Knowledgeable
  • پیله نکردن   Not pushy
  • گوش دادن  Listen
  • راحتی Make it easy
  • حرفه ای بودن  Professional

تمرکز بر مشتری Customer focused

مشتریان انتظار دارند که فروشنده تمرکز خود را  به جای کالای خود بر روی  مشتری معطوف کند .

دانش کافی Knowledgeable

مشتریان انتظار دارند فرشنده دانش کافی در مورد کالا یا محصول خود داشته باشد و بتواند از نظر فنی و موارد استفاده توضیحات لازم را در مورد کالا ارائه دهد .

پیله نکردن Not pushy

بر طبق این نظرسنجی مشتریان به شدت از فروشنده هایی که سمج هستند و بر سر موضوعی پافشاری می کنند بیزار هستند و به هیچ وجه در کنار چنین فروشنده هایی احساس راحتی نمی کنند .

راحتی Make it easy

تا جای ممکن کار را برای مشتری راحت کنید . هر چقدر که می توانید فرایند خرید را برای مشتری تسهیل کنید .

گوش دادن Listen

گوش کردن به حرف مشتری یکی از پارامترهای مهم است که به شدت در موفقیت فروش تأثیر گذار است . تا حد امکان حرف مشتریان را با دقت گوش دهید تا به نیاز واقعی آنها پی ببرید .

حرفه ای بودن Professional

مشتریان به فروشندگان حرفه ای اعتماد می کنند . حرف ای بودن را هم باید در ظاهر باشد و هم در رفتار . یک فروشنده حرفه ای خوش لباس است ، خوش بیان است ، خوش بو است ، با ادب است و از همه مهم تر دانش کافی در مورد محصول خود دارد .

برچسب:
یک دیدگاه بنویسید