محمد صابری توكلی

مشاور و مدرس کسب و كار Business Consultant

راه اندازی کسب و كار Business Launching

توسعه کسب و كار Business Development

تدوین کمپین تبلیغاتی Advertising Campaign

عارضه يابی کسب و كار Business Troubleshooting

0

سبد خرید شما خالی است.

محمد صابری توكلی

مشاور و مدرس کسب و كار Business Consultant

راه اندازی کسب و كار Business Launching

توسعه کسب و كار Business Development

تدوین کمپین تبلیغاتی Advertising Campaign

عارضه يابی کسب و كار Business Troubleshooting

نوشته های بلاگ

روانشناسی فروش

آبان 25, 1397 روش های فروش

یک فروش موفق طی یک فرآیندی انجام می شود که با شناخت نیاز مشتری شروع می شود . در اولین قدم با توجه به راهکارهایی که در مقالات دیگر بیان شده است و مهمترین آن گوش دادن به مشتری است ، می توان به نیاز واقعی مشتری پی برد .

پس از اینکه نیاز مشتری شناسایی شد باید به معرفی شرکت یا برند خود بپردازیم . در این مرحله به معرفی مختصر و مفید شرکت یا برند خود می پردازیم به طوری که یک تصویر ذهنی مثبت در ذهن مشتری شکل گیرد . در این مرحله مشتری کنجکاو شده و به بررسی ما خواهد پرداخت تا به ما اعتماد کند .

پس از اینکه به واسطه معرفی شرکت یا برند خود اعتماد در دل مشتری ایجاد کردیم اکنون زمان آن رسیده است تا محصول خود را معرفی کنیم . برای معرفی محصول از آن ویژگی هایی شروع می کنیم که به نیاز مشتری مرتبط است . همچنین وجه تمایز محصول خود با رقبا را معرفی می کنیم و بیان می داریم که این تمایز چه منافعی را برای مشتری به ارمغان خواهد آورد . اکنون مشتری آماده شنیدن پیشنهاد فروش شماست .

پس از معرفی کامل محصول به سراغ قیمت می رویم . اگر به هر دلیلی مشتری در برابر قیمت ما گارد بگیرد به این معناست که یا قیمت گذاری اشتباه و بیش از حد عرف برای محصول خود قائل شده ایم یا اینکه نتوانسته ایم محصول خود را خوب معرفی کنیم . نکته دیگر این که به هیچ عنوان حق نداریم پیش از معرفی محصول قیمت را بیان کنیم . حتی اگر مشتری از ما خواسته باشد در همان ابتدا قیمت به وی بدهیم باید از فنون مذاکره و فنون بیان استفاده کنیم و پاسخ را از معرفی محصول شروع کنیم تا به قیمت محصول برسیم .

پس از اینکه مشتری از قیمت محصول آگاه شد زمان آن رسیده تا کار را تمام کنیم و در مورد زمان خرید با وی مذاکرده کنیم . اگر محصول ما در همان لحظه آماده باشد و مشتری توانایی خرید داشته باشد که فروش انجام خواهد شد در غیر اینصورت در مورد زمان خرید مشتری با وی توافق خواهیم کرد .

در مورد تعیین زمان خرید بهتر است دو زمان به مشتری پیشنهاد بدهیم . در این صورت مشتری در ضمیر ناخودآگاه خود به این حس دست خواهد داد که وی حق انتخاب دارد . به عنوان مثال از مشتری بپرسیم برای اتمام خرید امروز عصر راحت تر هستید یا فردا صبح . در این حالت مشتری حس خوشایندی را تجربه خواهد کرد که وی زمان جلسه را تعیین می کند .

برچسب:
4 دیدگاه
  • رضا 12:07 ب.ظ آبان 28, 1397 پاسخ

    من کارشناس فروش هستم و بارها از این تکنیک در مذاکراتمون استفاده کردم و اکثر مواقع جواب های خوبی گرفتم

  • جمشید 12:07 ب.ظ آبان 28, 1397 پاسخ

    خب اگه به مشتری همون اول قیمت رو بگیم چه اتفاقی میفته؟

    • امیر 12:10 ب.ظ آبان 28, 1397 پاسخ

      من هم موافقم که تا قبل از اینکه محصولمون رو معرفی نکردیم نباید قیمت رو بگیم. قیمت گفتن از اول همانا و پردین مشتری هم همانا

  • مریم 12:09 ب.ظ آبان 28, 1397 پاسخ

    روند جالبی رو معرفی کردید. ممنون

یک دیدگاه بنویسید